27/5/15

REPORTATGE DEL II TORNEIG DE CATAN

Us deixem un magnífic reportatge fet per un dels nostres socis de les seves partides al nostre Torneig de Catan. A veure si us agrada i us anima a participar en propers anys...


Reportatge del 10è classificat en el II Torneig de Catan de Gavà (Organitzat per Trenca’t la Closca)

He jugat al Catan des de que va sortir. Sí, tinc els carrers, les casetes i les ciutats de fusta i no les canviaria per res del mon. En els darrers anys el tenia una mica oblidat, però des de que em vaig assabentar que Trenca’t la Closca organitzava un torneig al costat de casa, vaig tornar a sentir el formigueig per jugar-hi de nou.
El meu primer torneig. Quina emoció! El resultat final, va ser un matí ple de sensacions, en un ambient immillorable i uns companys de joc magnífics. Desena posició amb 30,5 punts, gràcies a tres segons llocs consecutius (un d’ells compartit). I sorpresa final.
A continuació explico amb més detall com va anar la jornada.

Primera Partida – Taula 5

Per ordre de joc érem Bea amb el color blanc, Jo (Marc V.) amb el vermell, Marc amb el blau i Jordi amb el taronja.

La partida és força equilibrada. Hi ha poca negociació i el lladre es mou sovint sense centrar-se en un jugador o una posició en concret.

Ràpidament aconsegueixo la segona ciutat. Expandir-me em costa una mica més degut a que no tinc accés a fusta i la negociació és escassa. A la que aconsegueixo fer un nou poblat, el promociono ràpidament a ciutat. Em costa molt més fer el segon poblat. En el camí aconsegueixo 1 VP.
Bea va creixent a la par que jo. Li és més fàcil expandir-se, aconsegueix construir en ports. No ho té tan fàcil per promocionar poblats a ciutats, però ho acaba fent.
En Jordi va una mica per darrera. Creix a base de poblats que els situa en ports, però no els pot promocionar a ciutat.
En Marc va bastant endarrerit. Aconsegueix molt ràpid la gran ruta comercial però es queda bloquejat i no aconsegueix créixer més.

Quan aconsegueixo el vuitè (setè visible, tinc 1VP amagat) punt faig un recompte mental per veure la situació dels meus contrincants. Marc està 5, en Jordi i Bea en tenen 6. El meu rival clarament és Bea, ja que sospito que té 1VP amagat i té la gran ruta comercial a tocar. Només necessita un punt addicional. Sense opcions d’expandir-me, les meves opcions passen per adquirir desenvolupaments ja que amb un cavaller més aconseguiria els dos punts del gran exercit de cavalleria i la victòria. És pot aconseguir, tinc accés als recursos i amb ciutat. L’inconvenient és que necessito un mínim de dos torns.

En la següent ronda els daus no em somriuen i Bea no té pietat. Aconsegueix fer una poblat i canviar un recurs amb el Marc que no s’adona que amb aquest canvi perdria la gran ruta comercial.

Enhorabona per la guanyadora, que acabaria arribant a la final.

El resultat final (foto 19 del blog) és:
Bea        10 punts + 4
Jo           8 punts + 3
Jordi      6 punts + 2
Marc     3 punts + 1


Segona Partida – Taula 3

Per ordre de joc érem Leandro amb el color blau, Diego amb el blanc, Jo (Marc V.) amb el vermell i Oliver amb el taronja.

No tinc tants records d’aquesta partida com de l’anterior. Sé que va ser partida molt dura, amb un final molt ajustat sobre la botzina.
Veient el taulell final, veig que torno a créixer a base de ciutats. Recordo que inicialment em vaig arriscar posant la meva ciutat al costat del 3 blat. Que va sortir dos cops (un en el meu torn i un altre en l’anterior al meu) i en tots dos vaig poder promocionar un poblat a ciutat.
De les anotacions que vaig prendre comentar que va ser una partida amb escassetat de blat (cosa que ja es veia a venir) i que el lladre es va moure entre el 5 fusta el 8 fang i en menor grau el 10 fusta, i que va perjudicar bastant aquestes posicions.

Enhorabona pel Diego, el guanyador.

El resultat final (foto 60 del blog) és:
Diego      10 punts + 4
Jo             8 punts + 2,5
Leandro  8 punts + 2,5
Oliver       4 punts + 1



Tercera Partida – Taula 3

Per ordre de joc érem Oscar amb el color blanc, Dani G.R. amb el blau, Jo (Marc V.) amb el vermell i Leandro amb el taronja.

Partida en la qual només s’ho va passar bé una persona. De tant en tant passa que els daus son capritxosos i afavoreixen a un i només un jugador. En aquesta partida va ser exagerat. El nombre 6 va sortir un cop rere l’altre i quan ja pensaves que per estadística ja n’hi havia prou tornava a sortir repetidament. Espectacular!!!
El resultat estava cantat. En Dani, jugava a plaer. A cada 6 cobrava dos fangs i una ovella que acabarien sent dos i tres. A més a més, tenia els ports 2:1 tan de fang com d’ovella. El seu creixement estava sent de vertigen. Per acabar de posar-s’ho fàcil, recordo un moment crític en que va sortir un 7 i enlloc de posar-lo sobre el 6, va anar a parar un bosc. I ja està, d’allí no es va moure. Al final, si volies fer algun canvi havies de passar per ell.
Veient el panorama, la qüestió era fer punts per quedar segon. Un altre cop vaig optar per fer ciutats.

Enhorabona pel Dani, el guanyador.

El resultat final (foto 73 del blog) és:
Dani G.R.  10 punts + 4
Jo             6 punts + 3
Oscar      5 punts + 2
Leandro  3 punts + 1



El final de la Jornada

No farts de Catan, en Leandro, el Diego i jo decidim repetir la segona partida a mode de final (no oficial, que ningú se m’enfadi) de consolació. En aquest cas se’ns afegeix la Paula. Foto 90 del blog.
No vaig prendre nota de com va anar i tampoc recordo gaire cosa. El que sí que va passar és que es va repetir el resultat. El Diego primer, Leandro i jo empatats en segona posició i finalment la Paula.


A l’hora dels premis de participació tant la Paula com Jo som afortunats amb el mapa de la Península Ibèrica cedit per Devir.

Felicitar a Trenca’t la Closca i als responsables de la Màquia per un matí rodó.

Espero que hagueu gaudit d’aquest reportatge. I finalment desitjar que ens retrobem aviat a les lleureteques de Trenca’t la Closca.


No hay comentarios:

Publicar un comentario